Mi-e sufletul întunecat


Mi-e sufletul întunecat. Hai, zi-mi
din harpa ta cu-alinătoare strune,
îndeamnă de pe ele spre-nălţimi
un murmur tandru în auz să-mi sune.
Nădejdi de mai rămân, să le adune
din fundurile inimii la loc;
vreo lacrimă stingheră de rămâne,
curgând să-mi stingă al durerii foc.

Dar cântecul să-l faci intens, adânc,
şi nu întâi să-mi zici de veselie:
căci musai, barde, mi-e acum să plâng,
ori inima-mi s-o rumpe în vecie.
Hrănită ziua numai cu jelie,
tovarăş noaptea dorul greu i-a fost:
de-acu sfârşitul poate doar să-l ştie,
ori poate-n cânt să afle adăpost.

poezie de Byron din Hebrew Melodies (aprilie 1815)
traducere de Paul Abucean

Postul anterior

8 comentarii

  1. iti multumesc pentru Chopin, care e iubitul meu nr. 1, caci imi place de pe la 12 ani. :)
    Sper ca esti ok si ca aceste postari nu reprezinta si starea ta de spirit!
    Ai grija de tine! Te imbratisez cu tot dragul.

    Like

    • Si eu ador, Chopin, Melly draga si inca in multe postari ale mele este prezent! Iti marturisesc sincer, eu am descoperit muzica clasica la noua anisori, intr-o imprejurare nu tocmai placuta, dar pentru mine a fost ca o revelatie! Era in ziua de Anul Nou si se difuza la televizor, Concertul Extraordinar de Anul Nou de la Viena. Niciodata nu mai auzisem de el pana atunci. Cert este ca in momentul in care a inceput orchestra sa cante, am incremenit si-mi curgeau lacrimi siroaie pe obraz. Toti din incapere se uitau la mine si nu stiau ce s-a intamplat. Nu am raspuns la nici o intrebare si m-am tras aproape de televizor si de acolo nu m-am mai miscat pana cand concertul s-a sfrasit. Si doar in momentul in care m-am tras mai aproape de televizor cei din incapere au realizata ca, muzica m-a emotionat atat de tare, incat am plans. De atunci nu am pierdut niciodata nici un concert difuzat de la Viena! Iar dorinta mea cea mai mare este ca, in viata asta, sa ma aflu cel putin o data prezenta acolo in sala, la un concert! Cred ca atunci, in sufletul meu ar fi o bucurie infinit de mare!
      Nu te pot minti Melly draga, intr-un fel sunt bine, dar in altul, starea mea de spirit un pic o ia la vale… e in carantina. Asta e! Se mai intampla! Dar o sa fie bine! O sa fie cumva!
      Eu iti multumesc mult, mult, Melly draga, pentru gandurile tale bune! O sa am grija, promit! Te imbratisez si eu cu mult mult drag si-ti doresc din tot sufletul meu, o seara minunata, iar in noua saptamana care acusica bate la usa, sa ai parte numai de reusite si multe multe bucurii! :)

      Like

  2. galaxybureau

     /  29 aprilie 2012

    Lucru frumos-hope thats right

    Like

    • galaxybureau, Welcome!
      I’m pleased that you like! must never lose hope! E sap that that makes things come true.
      Thank you so much for being here. I always wait with love. Have a wonderful day! :)

      Like

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,099 other followers

